Technici op afstand met remote support

Het project de Fabriek van de Toekomst brengt in 2022 maakbedrijven uit het midden- en kleinbedrijf (MKB) samen in clusters van bedrijven. Binnen dit cluster gaan we aan de slag met remote support. Remote support maakt gebruik van software voor remote access om technici overal en altijd direct toegang te geven tot apparaten. Dit betekent dat ze hulp op afstand kunnen bieden zonder bij het apparaat aanwezig te zijn.

In de eerste sessie demonstreren wij met opstellingen van TNO wat remote support precies is. Dit doen wij bij RoboHouse of BIC.

RoboHouse

In het fieldlab RoboHouse voor geavanceerde robotica kunnen bedrijven en instellingen terecht die vragen hebben over de inzet van slimme robots in hun organisatie of productieproces. Ook studenten kunnen gebruikmaken van de faciliteiten.

BIC Eindhoven

Een innovatief werklandschap in het groene hart van Brainport Eindhoven is de Brainport Industries Campus. Hier in de open cultuur van de campus, omgeven door groen, bevindt zich een hightech maakindustrie die tot de verbeelding spreekt bij talenten en professionals. Een magneet voor klanten, talent en innovatie.

In de tweede sessie laten wij een inspirerend voorbeeld van remote support zien bij Vinfoil op locatie.

Vinfoil

This is what drives us, this is our passion. We design, develop, and create every solution keeping in mind that it adds value to our customers and brings the industry to the next level. We design the future today by understanding the needs of our customers and turn them into one-of-a-kind cold transfer technology nobody has ever seen before. Enter the world of cold transfer and let us guide you through all the great things this process and our technology has to offer. Let us help you in creating unique, future-proof, and sustainable packaging that will stand out from the crowd!

Welke thema's behandelen we?

Wissel informatie uit met kennispartners en de andere maakbedrijven uit het cluster op het gebied van remote support in de maakindustrie. Wij behandelen de volgende thema's:

Verschillende systemen (hardware en software) en toepassingsmogelijkheden van (remote) support systemen

hand

Ervaringen van andere maakbedrijven

Belangrijkste vraagstukken rondom effectiveit

Implementatie van remote support in jouw organisatie

Is deelnemen kosteloos?

De Europese Unie (EU) ondersteunt dit project via Interreg: een Europese subsidieregeling voor ruimtelijke en regionale ontwikkeling. In dit geval om de maakindustrie te ondersteunen in het innoveren van productie. Dit brengt het MKB uit de maakindustrie samen. Maakbedrijven uit Limburg, Noord-Brabant en Zeeland (Nederland) en Vlaanderen (België) doen kosteloos met ons mee.

Welke voorwaarden zijn er om mee te doen?

Er is ruimte voor tien MKB-maakbedrijven uit Zuid-Nederland en Vlaanderen. Alle deelnemers zijn verplicht om eerst een bedrijfsscan in te vullen. Dit vormt de basis om met het kenniscluster mee te doen.

Is het mogelijk om na het kenniscluster een pilotproject te starten?

Past remote support bij jouw onderneming? Dan brengt de Fabriek van de Toekomst je in contact met een expert van TNO. Deze helpt om een keuze te maken voor de juiste technologie, een pilot te ontwikkelen, de pilot te evalueren en een business case op te stellen. Een pilotproject is geschikt voor organisaties die aan ons kenniscluster hebben deelgenomen. Jaarlijks voeren wij een beperkt aantal pilotprojecten uit voor mkb’ers. Wees er snel bij.

Onze kennispartners werken samen met MKB-maakbedrijven uit Limburg, Zeeland, Brabant en Vlaanderen.

KLAAR OM TE STARTEN?

Meld je direct aan

We organiseren twee bijeenkomsten in Zuid-Nederland (Limburg, Zeeland, Brabant) of Vlaanderen. Iedere deelnemer  is daarmee volledig op de hoogte van de mogelijkheden van remote support.

Voor- en achternaam*
Bedrijfsnaam*
Telefoonnummer*
Ja, wij zijn MKB-maakbedrijf!*

We maken kennis bij BIC in Eindhoven of RoboHouse in Delft. Hier stellen we vast welke uitdagingen er bij jou en andere deelnemers op het gebied van remote support zijn. Een hands-on kennismaking met de introductie van technologieën en demonstraties. Daarna gaan we naar een maakbedrijf en bekijken we een voorbeeld in de praktijk. We gaan na welke uitdagingen en aandachtspunten er bij de implementatie van remote support zijn.

Tim Bosch
Senior Researcher bij TNO